och golvet blev lagt över dagen (nästan)

I hela ett dygn orkade Siv sitta och läsa och göra ingenting. Sedan var det dags för projekt. Denna gång var det golv som skulle läggas. Inte på kök och hall som vi tänkt utan hon ville lägga golv på övervåningen denna gång. Hon började på tv-rummet och när det blir färdigt så går hon på gästrummet. Det är bara lite pirkete smålister kvar. Sådana jobb är perfekta för Siv eftersom hon är så vädigt nogrann. Hon har nästan ett oändligt tålamod att peta och fila för att få det perfekt. Det är suveränt då hon gift sig med en man som helst arbetar med kroppsvikt, motorsåg och slägga, vad jag än gör.

Därför passar det bra att jag håler på ute. Jag försöker bringa ordning på tomten och i rabatter. Kirskålen har tagit över på alldeles för många ställen och i gräset är det maskrosor och tusenskönor som trivs bäst. Dock har jag gott hopp om att ta tillbaka makten där.

Likaså gräver jag upp de blommor som blommat över för att lägga på vänt. Det går helt enkelt inte att se vad som är blommor och vad som är ogräs för stunden och därmed får detta bli lösningen.

Därtill har jag planer på att starta upp en inlinesgrupp. Det blir helt informellt med inbjudan till främjandets medlemmar och tanken är försöka få till en grupp som en gång per vecka träffas och tränar lite teknik och kondition. vi håller tummarna för att det finns intresserade.


Blek och stark :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0