Hausse på börsen

Som relativt ny aktiv aktiesparare har jag i stort sett haft mer framgång än motgång. De egentliga förlusterna är från de första trevande försöken att tjäna en slant. Så finns det  såklart tillfällen där jag inte varit aktiv och på så sätt "förlorat" en eventuell bra vinst. Ett sådant exempel är HQ bank som jag köpte när dom var definitivt i botten. Dryga veckan senare hade värdet tjugodubblats, men vad gjorde jag då? Satt i Norge och jobbade och hade inte möjlighet att följa med i klassen.

Så var det en annan aktie som dök upp å intresselistan. Jag försökte köpa den men fick bara felmeddelanden hela tiden. Därmed släpte jag det hela bara för att kunna läsa veckan efteråt att aktien hade ökat sitt försäljningsvärde med 237%. Lite retligt, men samtidigt inga problem då det inte rör sig om pengar jag haft i handen.

Vad som däremot är kul är Sivans nyvaknade intresse av aktier, specielllt då mina aktier. Eftersom hon vet vad jag gått in med och ser vad det blivit idag, kikar hon lite då och då när hon går förbi datorn och de bästa har hon full koll på vad de står i.

Det fick henne att ropa och fråga vad som skedde på börsen. Det visade sig då att en av mina aktier skjutit rejält i höjden och tickade uppöver i värde var tionde sekund. Där blev vi sittande och tittade. Länge satt vi helt faschinerade över hur fort något kunde stiga i värde. Likaså följde vi vad som skedde i rena pengar på aktiekontot.

Där blev vi sittande  gott och väl 20 minuter. Sedan var festen över för denna gång och aktien sjönk sakta tillbaka. Nu har den stigit igen, men inte med samma fart. Jag har dessutom hunnit lägga ut den till försäljning och har jag tur får jag till det. Mer spänning än så behövs inte i detta hus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0