Veckoslutet

Så var återigen en vecka till ände. Det var min fjärde vecka och därmed får det räcka för denna gång. Jag har lyckats få en veckas jobb på Ringerike sykehus akutmottagning och därmed kan jag skjuta på eventuella jobbarbeslut i yttterligare en månad. Dessvärre är det inte frågan om natt denna gång utan det blir säkert blandat över dygnets alla tider. Jag börjar med kvällsvakt och slutar med detsamma. Jag tar alltså svärfar med mig hem på måndag förmiddag när jag åker. Det i sin tur innebär att jag måste resa redan klockan 06.00 för att vara säker på att jag hinner hämta nyckel till lägenhet och packa upp maten innan det är jobbardags.


 

 

Annars har det varit finväder idag. Sol, värme men en del vind. Jag stack ut på långtur på inlines redan i morse medan Siv åt frukost (hon ville inte bli med) och sedan har dagen bestått av matlagning inför jobbarveckan och fix i trädgården. Gräs har klippts och blommor bundits upp och ansats. Det är riktigt snyggt nu om man tillåts säga det själv.

 

 

När så kvällen kom satte vi oss på cyklarna och trampade ner till hamnen. Eftersom det varit två ganska gråtrista dagar blev det ingen visfestival för oss tidigare och nu var det bara spåren kvar. I stället hade det kommit ett antal vackra segelbåtar som nu fyllde opp hamnen genom att på flera ställen ligga både två och tre i bredd. Det var tyskar, fransmän, men även en god del svenskar. Dessa ingick i något som kallas Classic Boat Meet, vilket du kan läsa mer om här.

Efter en rundvandring stoppade vi på Acapulco för en god kebabtallrik innan vi satte näsan hemåt. Nu ska det sista packas och sedan blir det säkert tidig säng i kväll. Får jag fatt på något bredband i Norge hörs vi, annars blir det rapport om hur det är att jobba om en vecka.

 

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!

Härlig avslutning på semestern,lycka till ned jobbet hälsa Å ha det!!!!!!!!!!

2012-07-16 @ 08:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0