Ljusare tider

 

Som bekant kan man gå mot ljusare tider på många sätt. Idag menar jag bara vädermässigt även om jag tror det kan bli ännu ljusare i tillvaron på flera sätt framöver så återkommer jag till det i en annan blogg. Bilden ovan är tagenidag,  två minuter i fem. Ni med bra minne minns tiden för bara en och en halv månad sedan. Det mörknade redan klockan 15-15.30.

Här är det inte lika varmt som hemma i Västervik. Men vi klagar ändå inte då det i två dagar har varit sol och några plusgrader. Det har inte varit läge att sitta ute, men det har varit tillräckligt varmt för att vara ute i många timmar. I natt som var kom det återigen fem cm snö så idag har jag skottat överallt. Uppfart, vid sopor och toaletter samt vid dasstömningen. Det är fin motion att skotta snö.

På eftermiddagen då Siv åkte till jobbet skulle jag egentligen städat bakom disken i receptionen, men det var så härligt ute att jag i stället hämtade skovel och tog mig an trädäcket utanför. Det blev ett par timmars slit, men nu är det rent och fint och den dagen vi får värme kan vi sitta ute och grilla korv och dricka öl. Det är det man har dylika trädäck till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0