Bildblogg hemifrån

Så var jag hemma i Västervik igen. Det har varit en kort arbetsperiod med bara fem nätter. Men på grund av en kursdag förra tisdagen blev det dock återigen 9 dagars vecka. Helt okej egentligen då jag nu är ledig i 16 dygn eller något sådant.

Efter ett missöde på Mcdonalds i Borås blev jag väldigt försenad. Jag skulle ha varit hemma klockan 21, men fick nu sitta och vänta på en bärgare i mer än två och en halv timme. Den enda fördelen med det var att jag hann tänka ut att det borde gå att hjälpligt fixa bilen på plats så jag kunde ta den hem till Västervikoch slippa allt krångel med att lämna den på plats.



Sagt och gjort. Felet rättades upp och hem kom jag så småningom. Klockan var närmare tolv när allt var innburet och jag kunde ta en kopp kaffe innan det blev sängen och välbehövlig sömn. Jag hade vakat av natten i går morse och bara sovit ett par timmar.



Det innebar sovmorgon idag. Jag vaknade halv nio och var jättepigg. Det var bara att stå upp, laga frukost och sedan riva igång. Det var telefoner och mail som skulle skrivas, det var bara ett problem. Telefonen var urkpplad sedan ett par veckor, då vi hade bestämt att gå över till internettelefoni. Modemet hade kommit och låg på Ica så det var bara att pallra sig iväg. En stund senare var jag återigen på, både internet och bredbandstelefoni.



Så gick förmiddagen fort. Jag försökte få igång den gamla Saaben som stått i garaget, men det var fullständigt omöjligt att få fart på den. Trots extrabatteri, startkablar och en god portion tålamod så fick jag inte igång den. Jag hade ställt in den i garaget efter att den varit på en mindre reparation på Mekonomen och därefter vet i tusan vad som skett. Efter någon timme gav jag helt enkelt upp och begav mig ut på promenad i stället.



Med kameran på axeln gick jag ner till Gamlebyviken för att kolla isen. Den varma vinden och temperaturen hade gjort isen rejält mjuk. Det var en till två cm mjuk is som i dagsläget omöjliggör all skridskoåkning. Det måste bli rejält kallt både ett och två dygn för att vi ska kunna åka mer skridskor. Men med den metrologiska vårens inträde i regionen är det verkligen tveksamt om inte säsongen är över.



Bilderna ovan är tagna idag från och vid den gamla ångbåtsbryggan vid Västerviks Norra sjukhus. Det gamla mentalsjukhuset som en gång i tiden var mer eller mindre helt självförsörjande med det mesta. Vilka båtar eller fartyg som lade till här vet jag inte, men vad jag dessvärre vet är att några idag tyvärr håller på att elda upp den fina bryggan. För varje sommar som går blir det allt större hål efter bränder och fortsätter det så här är snart den gamla bryggan ett minna blott.

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!

Jätte fina bilder,synd om både isen och bryggorna,Det där med bilen kräver en förklaring senare.Ha det bra i din ensamhet Å kram på dig,Hälsa frun........

2012-02-24 @ 09:40:03
Postat av: Sivan

Enig med farsan! Kjempefine bilder. Vakre Västervik! Kyss

2012-02-24 @ 16:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0