Hösten står för dörren

Efter vad jag personligen anser har sommaren varit toppen. Okej, vi har haft dåligt med värmeböljor och högtryck, men vi har (i alla fall i Västervik) dock haft sol och varma dagar. Bara någon dag lite då och då har det kommit en regnskur vilket i har gjort att vi har haft gröna och fina gräsmattor.
 
Det har väl inte varit några varma nätter vilket heller inte gett något bra badväder. Trots detta så bade vi i stort sett varje dag vecka 33 då vi var på Öland. Detta trots att det troligen bara var 18 grader.
 
Jag har också skaffat en ny vana under min långa sommarledighet. En period då Siv var och jobbade började jag med morgonpromenad. I solsken och i raskt tempo fann jag en runda på fem kiometer. Det tar ca 55 minuter i raskt tempo och jag tyckte det var ett bra sätt att komma igång efter frukost. När så Siv kom hem fortsatte vi med det tillsammans, vilket naturligtvis var ännu bättre.
 
Nu är det inte lika varmt längre (undantaget då solen är framme) men jag fortsätter promenaderna i samma tempo. Nu något senare än tidigare för att det ska bli lite varmare. Samtidigt när hösten har visat sig blev både persikor och plommon färdiga. Vi fick en liten plommonskörd vilket pas
sade bra så slapp vi problemet med massor av frukt som man iinte hinner göra av med. Persikorna däremot blev en toppenskörd av i år. Förra året blev det också bra, men då föll det mesta till marken då vi kom sent hem från Norge. Nu har det säkert blivit över 20 persikor som jag undan för undan kunnat plocka in och äta. Ett härligt mellanmål med en luden, söt persika från egen trädgård.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0