När olyckan är framme

I förrgår kväll kom Siv in och funderade på om det var punktering på volvon. Det ena bakdäcket var halvtomt med luft och bara en stund senare visste hon definitivt. Det var då nästan tomt. Kvällen bjöd på dåligt väder så jag gjorde inget med saken förrän morgonen därpå.


Det var i går och då hade vi hyrt släpkärra eftersom vi hade massor av saker som vi samlat på oss under det gångna året som tilfälligt skulle placerasi Vikersund hos Sivs pappa. Enkelt som så tog jag bort däcket och så tog vi det med oss när vi for. Jag hade tänkt sätta på reservdäcket, men det visade sig att vi inte hade något. I stället fanns en pump och en behållare med någon märklig vätska som skulle köras i däcket. Något jag absolut inte hade lust med. Så i stället blev det domkraft och en träkloss som stötte under dagen.


Så for vi iväg och däcket lämnades in på verkstad. Inte frågade jag vad det skulle kosta, men på väg tillbaka tänkte jag nog 250 eller däromkring. Men ack vad jag bedrog mig. Priset för att plugga hålet var 380 NOK, dryga tvåhundra kronor ifrån vad däcket kostar nytt. Något att tänka på den dagen däcket börjar bli lite slitna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0