Det är norsk påsk

Jar har flera gånger, ja kanske varje år så här dags beskrivit norskt påskfirande och därmed hoppar jag över det i år. Jag nöjer mig med att konstatera att det är precis lika hysteriskt som alla andra år. Det började tjatas för två veckor sedan och förra torsdagen gick folk ut i påskledighet. Köer, köer och återigen köer . Kilometerlånga, stillastående köer med desperata människor som ska ut ur huvudstaden och iväg upp på fjället till hytta. Så här långt inga allvarliga trafikolyckor.

Själva jobbar vi på sjukhuset och på campingen för även här har det varit god uppslutning på de fasta gästerna. Vi har inte öppnat dygncampingen och tänker nog inte heller göra det innan vi lämnar över den sista april. Det är en del jobb med städning och en del andra småting och samtidigt ska det röjas ute inför den nya säsongen. Det har vi gott om tid till.

Själv planerar jag en snabb tur hem direkt efter påsk. Vi har samlat på oss massor av saker och för att få hem det blir det ett par turer där bilen kommer lastas full. Jag har en del saker som måste tas itu med hemma, men de återkommer jag till när jag vet mer exakt. Jag tillåter mig med att vara lite hemlig, öven om det kanske är storasaker på gång.  Det ska bli härligt att se om det kommit upp några blommor i rabatten.

Vi återkoms!


Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!

Lycka till med det ni har framför er,,,,,och hoppas ni får en bra påskhelg,,,,Firat å jag har byggt ut trädäcket där nere,det blev dubbelt så stort.Ja tycker att vi lyckades rätt bra....Hoppas vi hinner ner till Västrvik före midsommar.Allt bra lite muskelvärk bara,,,Ha det Å kramas....hälsa.

2012-04-02 @ 20:14:56
Postat av: Siv

Spännande....

Glad påsk önskar vi er.

Vi drar till Idre på påskdagen tillsammans med

Carlssons och Förslings. Güners är kvar här men

planerar att åka till Turket i mitten av april.

Kramar!!

2012-04-03 @ 11:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0