Sommarsol...

Idag passade jag på att ta ett par timmar fritt från trädgårdsarbete och i stället hänga på våra friluftskompisar och torsdagsvandring. Ett härligt gäng och det blev 6 timmar med massor av prat, skratt, grillning och fina naturupplevelser.


Höstens färger börjar komma, även om löven sitter i många veckor till

Vi träffades kvart över åtta på coop-parkeringen för att sedan samåka klockan halv nio. Turen gick i närområdet och var ca: 12 kilometer lång. Det var en vacker tur med blandad terräng. Åkermark, lövskog, våtmark och lite barrskog. Såklart fanns det ett par sjöar varvid vi stoppade vid den ena för sedvanlig korvgrillning. Själv hade jag köpt favoritkorven Sremska på Willys.

Ny turkompis, Frida, som är en treårigsupersnäll rottweilertjej


Väl hemma fortsatte trädgårdsarbetet. Jag hade grävt ut en rabatt som mest bestod av lera och nu tillsatte jag ett par säcker torv så får vi se om det blir något bättre. Det var också lite blommor som skulle planteras ut och när det var gjort satte jag igång med sekatören.


Eriksson själv i vildmarksmundering

Det var nerklippning av döda växter som stod på schemat. Några buskar hade vuxit lite väl och hängde ner över stigen i allmäningen och de fick sig nu en omgång med sekatören. Efter det har jag rensat lavendelhäcken åt Siv och nu är det inte så mycket kvar att göra innan jag i morgon återigen packar bilen för att sätta näsan mot Norge och campingen. Det är tio dagar kvar och sedan sätts skylten upp med stängt för säsongen. Det ser jag fram emot för det innebär ledig på halvtid.


Så avslutar vi med en riktigt blå tjusthimmel




Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Roligt att följa dina,era förehavande igen.....välkommen åter.....Kram Å hälsa...

2011-10-01 @ 17:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0