Nio fridagar i Sverige

är nu till ända. Min jobbarhelg börjar klockan 21:45 i kväll. Trenattshelg, vilket brukar gå rätt bra bara man kommer  igång.

Efter lite över en vecka hemma tror jag att både Sivan och jag är nöjda med ledigheten. Det har inte blivit så väldigt mycket gjort, men Siv har fått trappan klar, vi har fått upp lite blommor i fönstren och rabatter, häckar, äppelträd samt gräsmatta är i ordningställt inför vintern.

Idag är det packing av saker och kläder som ska med till Norge och då jag reser mig från köksbordet är det för att gå ut och sätta på dubbdäcken på volvon som därefter ska besiktas. Den var på service i går á 6500 kr så det vore skit om det skulle krångla på bilprovningen.

I Norge kom den första snön för ett par veckor sedan och eftersom volvon nu blir kvar där borta till efter jul så har vi inget annat aternativ än att göra 70 mil barmarksväg på dubbdäck.

Annars har det varit en friperiod som gått i motionens och matens tecken. Det har blivit en joggingtur varannan dag och man glömmer hur fantastiskt det är att ha ett elljusspår bara ett par hundra meter utanför tomten. Ett spår där man dessutom har stora möjligheter att träffa på de mest fantastiska djur.

På matfronten har vi denna vecka hunnit med Subway, Korvgubben på Spötorget, bowlinghallen, sibyllas nya kiosk, Ica:s kafeteria där vi åt smörgåstårta, två möjligheters lusthus och ett kafé som jag inte minns namnet på. Allt har varit gott, men denna veckas vinnare är dock brunchbuffen på Två Möjligheters Lusthus. Den har jag redan bestämt mig för att prova nästa söndag jag är åter i Västervik.

Nu far jag av gårde (som Sivan skulle ha sagt)


Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!

Va härligt ny tycks ha haft det ,och det är er väl unnat efter en jobbig vinter,Dessutom spännande med vilda djur.Happas att det stämmer så vi kan ses när ni kommer nästa gång.till dess vi höres kramar till er båda........

2011-10-28 @ 22:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0