Mitt hem är där jag sover...

Därmed kan vi säga att jag är hemma i Norge igen. Det var i och för sig ett par dagar sedan, men det blir liksom ingen tid över för att blogga här. Det har varit finväder och vi har i stället varit på shoppingtur, krattat löv, grillat god mat och druckit lite vin. En toppentillvaro med andra ord.

Vi har fortfarande kunder kvar på campingen och jag tror vi skulle kunna ha beläggning året runt om vi bara reklamförde oss och var lite mer tillgängliga. Dock är vi fillt nöjda med att stänga dörren helt på söndag och sätta upp en skylt där det står att vi har stängt för säsongen 2011.

I stället satsar vi på att "bara" jobba på sjukhuset och att återgå till pendling hem till Västerik. Det finns goda möjligheter för ytterligare ett par veckors finväder. Där hade jag ett par dagars arbete med att ställa i ordning trädgården. Efter ett halvårs frånvaro har verkligen naturen tagit tillbaka sitt och precis allt var vildvuxet. Nu hann jag i alla fall få ordning på gräsmattan, kantklippa och rensa tre blomrabatter. Den sista, och den stora, den är så vildvuxen att vi får ta den tillsammans då vi båda är hemma.

Idag kan vi glödja oss över att komma ut på tur. Det är Lillehammer som står på besökslisten. Jag har aldrig varit där, men Sivs syster Gro och hennes man Per inviterade och självklart passade vi på att säga ja. Jag hoppas vi finner kameran som tillfälligt är försvunnen så ska det nog kunna bli ett par bilder från turen.

Kameran är funnen och jag avslutar med en bild på vad som vi kallar bambu i Västervik. Den sitter i kanten på trädgården och den växer så det knakar. Den är egentligen bara stor och skyddar från insyn, ända fram ill september då den blommer. Då sker det saker. Det blir massor av stiora blommor och med dem kommer geningar och bin. Hundratals av dem och det är helt fantastiskt att stå mitt i det intensiva surrander och titta på alla dessa olika sorter. Dessutom blir det såklart en god del bålgetingar som attraheras av alla de små bina.




Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!

Lycka till med avslutningen av säsongen,hoppas ni får en välbehövlig vila en tid framöver......Vi hörs och tillåmed syns,framöver....Kramas Å ha det,hälsa!!!!!!!!!!!!

2011-10-05 @ 09:31:45
Postat av: Anonym

Tack och hælsa tillbaka! /H

2011-10-05 @ 21:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0