God mat ute!

Söndag, den dag då det alltid är lite mindre aktivitet, oavsett årstid. Så även här i Sverige, i Västervik. Idag har vi därför fortsatt utomhus. Siv har påbörjat vasking av trävirke som egentligen borde vara vitt, men som efter en hel sommar är gråsvart på grund av svamp och annan smuts.

Jag har å min sida fortsatt ute i allmänningen som inte har fått ett enda tag sedan vi for till Norge i våras. Jag har klippt lite på äppelträdet, kört med trimmer bland buskarna och kört iväg tre skottkärror fulla med nedfallna äpplen. De fick gå ut i skogen är rådjuren fortsatt kan kalasa på dem.



Vi hade redan i går bestämt oss för att åka ut till det nybyggda och nyöppnade Två Möjligheters Lusthus. Här har de förrutom lunchmenyer och a la carte även brunchbuffé mellan 11-15 på söndagar. Det serverades goda sallader, sill, potatissalladen (som var en av de godaste jag ätit), hembakt bröd och lite olika varmrätter. till dessert fanns det pannacotta och smulpaj och självklart provade jag nästan allt. Det har fått till följd att jag fortfarande inte är hungrig utan sitter mest och är tjock och tung. Kanske det bara blir en liten brödskiva innan sänggåendet.

Väl färdiga cyklade vi till butiken. Jag hade kiten med så vi stoppade vid den nya Sibyllakiosken och tränade någon halvtimme innan vinden mojnade och vi kunde packa ihop för att cykla hem.




Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!

Härlig dag i Flen oxå,Lunch på altanen även eftermiddagskaffe,,,,,,Tror det blev en liten lur med........Fortsätt Å ha det.-----Kram på er!!!!!!!!

2011-10-23 @ 21:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0