En egentlig skitsak...

Den senaste veckan, eller till och med två har det varit en massa fint väder, hyggliga temperaturer på dagarna, men allt kallare på nätterna. Det har gjort att i stort sett alla löv har fallit den sista veckan. Det är en massa hyggliga färger ute och en dag ska jag gå ut för att ta ett kort.

Sivan har höststädat ute och markerat att säsongen är slut genom att ta ner seglet vi hade över altanen. Stolar och bord är ihopplockade och träddäcket är i stort sett tomt. Kvar står grillen då vi hoppas på fina eftermiddagar där vi kan grilla en eller annan god köttbit. Jag har också ställt in alla pelargoner intill väggen (de som står kvar i kruka), och som nu när frosten kommer ska placeras ner i någon av hytterna för övervintring.

Dahliorna blommar för fullt, men efter att ha haft ett par frostnätter är det med spänning jag går ut på förmiddagen för att se om de klarat natten. Nu när Siv reste på nattjobb var det två plus så i natt finns det risk att de fryser. Då måste de kapas och grävas upp innan frosten når rötterna. Sorgligt då de är helt fulla med blommor i fantastiska färger.

Själv går jag mest i ett halvtöcken. Det började i söndags morse med att jag kände mig lite uggen. Det utvecklade sig snabbt till illamående och spying för att sedan övergå i dirarré. Sedan har det bara fortsatt. Tre dagars feber med massor av sömn och detta förbaskade springet på toaletten. Ingen mer spying, men desto mer av nummer två. Dricka en deciliter vatten och fem, tio minuter senare går det ut ett antal deciliter vatten. Jag blev lite klen igår och var tvungen att tvinga i mig lite mat och att dricka vatten även om resultatet var givet.

Det har gjort att formen ær något bättre, även om det är långt kvar till att jag är oppe och jobbar igen. Vi håller tummarna för att det blir bättre i morgon.


Morgonfrost

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hallå där va har det tagit åt dig????Börjar du bli gammal?eller är det sviterna efter en allt för jobbig sommar,då lugnet lagt sig kommer reaktionen.Det ska väl gå över detta oxå.När kommer ni till Västervik för lite semester????????????Hörrö du krya på dig hälsa siv Å ha det.....

2011-10-13 @ 09:36:56
Postat av: Håkan

Skulden för den tillfälliga ohälsan har nog ett skittent virus. Nu börjar det fungera igen och idag har jag i stort sett ätit som vanligt. Återstår att se om magen reagerar som vanligt! Vi åker hem nästa torsdagsmorgon och blir en vecka i stort!

2011-10-13 @ 22:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0