Tiden ilar, tanken vilar

Det var vad jag fick lära mig av en lärare på Röda Korsets sjuksköterskeskola. Det går också att se det som att tiden vilar, tanken ilar (menade hon) och att då man inte har något för sig jobbar huvudet och hjärnan desto mer. Kanske något att ta till sig och prova för de som har för många tankar i huvudet.

Hur som helst så drar det ihop sig för ny arbetsperiod från och med i morgon. Jag började med matlagningen igår och medan jag stod med det har Siv spacklat och målat i hallen. Vi hade en äggfärgad kulör där förut, men var egentligen inte nöjda med den. Därför byttes den ut mot en vit vilket jag tror blev bättre. Nu ska vi bara bestämma om vi ska lägga nytt golv nu, eller vänta tills vi beslutat om vi ska öppna mellan kök och vardagsrum.

Idag hann vi dessutom ta fram skridskorna för en liten tur nere på Gamlebyviken. Det var en förfärlig is och redan efter ett par hundra meter gav halva gänget upp. Vi andra kämpade med dårars envishet på och tog oss tillslut fyra km norrut där isen var betydligt bättre. På hemvägen stoppade vi så hos våra kamrater som hade gjort upp en brasa dä vi kunde grilla korv och dricka kaffe.

När de andra sedan åkte till badet vid Gertrudsvik fortsatte Siv och jag mot stan. Isen blev alltsämre och till slut var det inte åkbart längre. Jag körde omkull och slog mig rejält i ena knäet och beslutade därmed att jag ska inhandla knäskydd att ha, i alla fall då isen var som idag.


Mexikansk kycklingpaj, en av många maträtter till den kommande veckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0