Söndagstur på skridskor

Helgen har bjudit på flera turer, men eftersom Siv och jag inte var hemma förrän sent i fredags natt har vi stått över till idag. Igår var det en tur som gick söderöver från Åldersbäck, vilket dagens tur också gjorde. Det var bra för då visste flera av deltagarna hur isarna såg ut och var det var bra, respektive dåligt.

Igår var det en som plurrade, vilket vi klarade oss ifrån idag. Isarna är generellt tjocka, men vid några få passager är det lite tunnare. En sådan fann jag på tillbakavägen då jag skulle kika på ett hål i isen. När jag stod där och högg visade det sig att det var jättetunnt överallt och dessutom på ett stort parti.

Det var lite kul för lite längre bort var isen mer eller mindre helt rutten och bara tio centimeter från där den var som värst hade en åkare (jag vet inte vem av oss) passerat någon timme innan.

Dagens lunch blev återigen och på beställning av Siv, kycklingsoppan som vi åt som vi åt för ett par veckor sedan (ja, inte samma alltså, utan samma recept). Den var lika god denna gång och med ett par smörgåsar och lite oboychoklad bredvid var vi sedan mätta och belåtna.

Vi delade oss sedan i två grupper varav den ena åkte ner till Örö för att dricka kaffe och äta semlor. Vi andra tog oss ett par svängar extra innan vi satte kurs norröver och till bilarna. Dagens tur blev cirka 28 km.


Härliga förhållanden på alla vis. Sol och moln blandat.

Kommentarer
Postat av: Sivan

Det var vafler på Örö. Ikke semlor. Godt! Og hyggelig var det i alle fall på Örö.

2011-01-24 @ 15:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0