På sluttampen

En lång arbetsvecka närmar sig sitt slut och det är bara en natt kvar för Siv och mig innan vi sätter kurs hemåt. Vi går av  kvart i åtta i morgon och åker då hem för att sova tills vi vaknar av oss själva. Då äter vi frukost, städar av det sista och packar så in i saaben för att därefter bege oss mot Västervik.

Denna arbetsperiod har varit tung. Massor av jobb, eller rättare sagt, antalet vakter har bara varit lite merän vanligt, men det har däremot varit lite väl mycket på jobbet. Nyua administrativa arbetsuppgifter på samma antal personer har slitit, men jag hoppas det kommer fungera bättre då vi är i inkörningsperiod just nu. Det har också varit en period med massor av besök och inläggningar på ett alltför ofta överfullt sjukhus.

Perioden har varit kall. Mellan 10-18 minus i stort sett hela tiden. Ett dygn var det lite varmare och då kom det också mellan två och tre dm smö. Volvon körde fast och därmed fick vi turas om att använda saaben. Det innebär nya däck fram på volvon när vi väl kommer hem. Eller är det snö kedjor som ska införskaffas? Jag ska kolla upp det.

De sista dygnen har vi också haft en fantastisk måne. Dessvärre gör inte vår kamera den rättvisa men det har varit så vackert när vi åkt hem på morgonen med blåljuset, den gul-orange månen, fjällen och skogen i bakgrunden. Ja,
ibland önskar jag verkligen att jag hade en riktig spegelreflexkamera.

Vi hörs


Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!

Mycke vacker bild!!!!!!!!!!!!Hoppas ni får en bra ledighet,skaren innbjuder väl inte till några längre utflykter på skidor,men ha det Å hälsa.

2011-01-22 @ 09:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0