Jag, en märkessnobb?

Sedan många år tillbaka köper jag i stort sett bara märkesgrejor. Det kan vara alla möjliga märken, men i huvudsak är det svenska märken såsom Fjällräven, Haglöfs (jag vet att det blivit kinesiskt), Boomerang, Lundhags, Poit 65 med flera.

Det började med att jag trodde de skulle hålla bättre än de billigare konkurrenterna, men så var det inte. Eftersom tillverkningen oftast äger rum borta i Asien är inte grejorna bättre än just det som är tillverkat i Asien. Generalliserat, javisst, men ändå stämmer det alltför ofta.

Vad som jag ser fördelen med svenskt, och andra märkesgrejor är servicen. När grejorna går sönder, och det gör det allför ofta när man använder det på riktigt, går det lätt att få tag i tillverkaren och ta en prat och hitills har det inte varit några som helst problem.

Den som följer bloggen har sett att jag haft en god del otur de sista månaderna med mina saker. Det sista var just en Boomerangtröja som jag köpte på rea. 975 kronor och slapp i linningen efter bara en tvätt. Jag tog kvittot med till butiken och idag fick jag en telefon. Allt klart för tillgodoköp i samma butik. Det blir en likadan som den på fotot, fast i annan färg, och som har hållt formen i två år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0