Ett spännande förslag

Som du, kära läsare, säkert förstått är vi åter på arbetstur. Det brukar vara orsaken till att det blir helt tyst på friluftsfronten. Nu har jag gjort två nätter och har fem kvar innan vi återigen vänder näsan söderut. Då för att äntligen få gå skridskoledarutbildning, det ser ut som att den blir om dryga fjorton dagar. Teori och praktik och med avslutning i vak även detta år. Då ska jag se till att Sivan tar lite fina bilder som vi kan lägga upp.

Här har det i alla fall varit varierat väder. Gråväder varvat med stålande sol. Tio minus ena dagen och så fyra plus nästa. Idag har det varit kalasväder, men blåst kraftigt här nere vid sjön. Däremot var vi till Gran en tur innan Siv började jobba och där var det vindstilla.

V'l hemma igen åt vi lunch innan Sivan stack iväg för att jobba. Jag låg och slappade på soffan, tittade på en eller annan film och bara väntade på att jag skulle bli trött så jag fick gå och lägga mig. Då kom det en stor bil och stoppade utanför. Det var campingkungen själv.

Det är säkert sällan goda nyheter då campingägaren stoppar och vill komma in för en prat. Dock verkade det inte vara så farligt (tror jag). Han hade ett förslag han ville prata med oss om, men det ville han bara göra då vi var tillsammans. Siv och jag alltså. Så nu går jag här och funderar..... Har såklart en eller annan tanke. men kan egentligen inte gissa alls. Det blir bara att vänta till efter helgen då vi ska träffas en eftermiddag. För som han själv sade "det kostar inget att ta en prat"...

Vi får väl hoppas det :)


Bilden tagen idag vid Sivs gamla hemtrakter Grindvolli Oppland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0