Slutspurt?

De senaste två dagarna har vi haft det varmt i Västervik. Det har varit upp mot 15 grader och plötsligt kunde vi låta både jackor och tjocktröjor vara kvar i garderoben. Värmen har också gjort att mitt hår som jag inte klippt sedan i höstas var dags att kapa. Jag har den sista tiden sagt att första april var datumet att ta fram klippmaskinen. Så gjorde jag också och trots att flera personer tyckte jag skulle fortsätta spara tog jag nu ner det till sommarlängd, dvs en halv centimeter.

 

Siv och jag har oclså kommit igång med joggingen. Den varvat med promenader och cykelturer tar oss runt lite överallt i mellanperioden då varken gångarna eller kajaken har kommit igång. De senaste dagarna har det formligen exploderat ute i naturen. Blåsippor, backsippor, vårlökar och vitsippor blandas med krokusar både här och där. I trädgården växer allt så det knakar. Lökar som vill ha upp bladen och perennerna som också tittar upp genom jorden. Inne är alla knölar som vintervilat nu i jorden och ska sakta få växa till sig en månad innan de sätts ut.

 

Vi har också plockat fram grillen. Det grillas både kött och korv och det smakar alldeles förtfäffligt. Sivan har skurat uteplats och möbler så nu sitter vi ute det vi kan. I alla fall när värmen är som nu. Siv håller dessutom på med sitt projekt i hallen. Hon har målat trappan färdigt och vi väntar på den beställda mattan till stegen. Hon har dessutom gått över alla väggar med vitfärg så nu är det bara golven kvar. De får bli till hösten.


 

Det är dags att dra iväg och jobba. En kort vecka och sedan får vi se....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0