Omplantering igen


Idag var så dagen vi skulle packa eftersom jag börjar jobba i morgon natt igen. Det jag ska ha med mig är i stort sett, blommor, köksutrustning, kyl- och frysvaror och kläder och sportutrustning så jag klarar ett halvår.

Jag trodde inte det var så många blommor, men efter att ha spungit in och ut i vad som kändes som en evighet var det bara att inte, det skulle bli problem att få med allihop. Efter en kort stunds funderande kom så Siv på att jag kunde sätta över dom i plastkrukor som vi har i hundratal och på så sätt i alla fall få ner vikten. Väl ute i förrådet visade det sig att vi hade hur många fyrkantiga krukor som helst. De var i storlek liten medium, men med lite våld och bort med en massa jord fick jag ner de allra flesta i sådan krukor. De i sin tur gick lätt att trava bredvid varandra i banankartonger. Lysande idé i stället för de otympliga lerkrukorna vi hade dem planterade i.

Resten har gått lätt. Kläder, pastamaskin, köksknivar, stavmixer osv, osv. Nu är det bara lite småtteri kvar innan vi tar kväller. Det blir en lång dag i morgon. Jag återkommer med bilder på onsdag tänker jag.

Till dess,, hasta la vista baby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0