Nytt i trädgården

Här kommer ett litet urval av vad som slagit ut i blom de senaste veckorna. Ett par är nyköpta och andra, främst dahliorna har varit av den sena sorten så¨de kommer med massor av blommor nu. Vi får hoppas att frosten håller sig borta ytterligare en månad då det är massor av knoppar kvar.

Likaså är det flera av rosorna som är påväg att gå i full blom för tredje gången denna sommar. Det vore väldigt trevligt.

Däremot ser det mindre ljust ut för mina rosensticklingar. De är torra i bladen allihop förutom en, men de är fortfarande i liv så jag ger inte upp ännu. För övrigt har jag annars just börjat samla in frön från det som är intressant att driva upp till våren. De samlas både här och där och så pratar vi inte så mycket mer om det.

Sen inser jag att fortsätter dessa kalla kvällar och nätter måste jag ta mig en funderare på vilka pelargoner jag ska spara och då försöka finna en plats för dom på ett eller annat svalt men lite ljust ställe.



























Vill du veta vad en eller anna blomma heter är det bara att fråga. Jag har det såklart inte i huvudet, men kan ganska lätt kolla upp det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0