Höststädning

Som jag nämnde igår var det höststädningsdag av allmänna ytor på vår gata. Det finns speciella områdesvärdar som kallar samman på de olika gatorna och nu var det alltså vi igen. Jag tror vi var först ut denna gång också vilket flera av de medverkande påtalade. Den stora eken som står utanför, på andra sidan gångvägen har bara så vitt börjat fälla, så med den får vi ställa vårt hopp till att vinden höststädar.

Annars blev det både krattat och klippt och eftersom det är ganska välskött här så tog det just inte mer än nittio minuter innan vi var klara. Att vi sedan var en 7-8 stycken gjorde såklart sitt till. Siv och jag passade då på att klippa ner lite hemma när vi ändå var ombytta. Vi ska hyra kärra och köra lite ris i veckan, bl a det stora äppelträdet som jag klippte och sågade ner. Då är det lika bra att passa på att ta vårt eget också.


När det ändå var gjort blev det ett hål på framsidan efter en stor buske. Efter bara ett par minuters funderande bestämde vi att den kommer tas bort till förmån för något mindre och att vi sätter lavendel även den sista biten mot grannen. Siv som gillar stora projekt gick igång med spade och spett medan jag klippte buskar och gräsmatta.


Efter bara någon timmes jobb var det klart. Då hade hon även flyttat häcken som satt paralellt med gatan som lagt jord för att sedan så gräsmatta. I stället väljer vi att ha planteringen på båda sidor om gången fram till ytterdörren. Vi får se hur det blir till våren.


Medan vi höll på ute kom det en flygmaskin (trodde jag) men Sivan pekade och då visade det sig vara den flygande gummibåten som var på tur. Kanske var han vilsen, eller bara extra flygglad för det vackra vädret då han flög runt flera varv ovanför oss inan han försvann mot inlandet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0