På Gran

För ett par dagar sedan var vi lediga båda två och bestämde oss därmed för att sticka iväg på tur. Det blev Gran, ett litet samhälle som ligger ett par mil bort på andra sidan toppen här bredvid oss. Det är inte världens största köpcenter, men räcker gott och väl åt mig då jag ändå är totalt ointresserad av alla dessa norska jålebutiker som säljer saker med guld, silver och glitter.

På Gran finns en kebab som med norska mått är helt okej, de har två sportaffärer varav den ena riktgt spännande. Här finns också Bohus möbler och sist, men inte minst har de en Ultimabutik som säljer det gamla fina friluftsmärket Gaupe.

Gaupe är många gånger inget annat är ett rent billighetsplagiat på Fjällräven, men med ett väldigt bra pris blir det ändå helt ok. Ultima i sin tur har också fina grejor till bra priser. Jackor, byxor, kängor, ja nästan allt finns och för två friluftsmänniskor blir det lite som julafton att gå in i en sådan butik.

Förra gången vi var där blev det två flanellskjortor (Bergans och Gaupe)och en tjocktröja i ull som kommer värma hela vintern. Denna gång blev det ett par gaiters till bra pris och så hade de buffar till halva priset och eftersom jag är av övertygelsen att man inte kan ha för många så köpte jag varsin till oss.

Det blev ingen pizza eller kebab denna gång utan vi begav oss hemöver medan en märklig dimma sakta sänkte sig ner och skymde solen.....




På väg hem, dimma och kyla sänker sig hastigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0