Hemlagad pasta

Jag har i ett par års tid tänkt att jag ska köpa en pastamaskin, men har skjutit det framför mig då jag tyckt maskinen var alltför dyr, plus att jag misstänker att när man väl införskaffat den kommer det sluta med att den står undangömd i ett skåp.

För fjorton dagar sedan aktuallserades tanken återigen på att köpa en pastamaskin. Jag sökte på internet och fann så den maskin man menade var bäst för hemmabruk. Priset var dryga femhundringen men innan jag beställde kollade jag med önskabutiken här i Västervik då de tidigare pratat om att återigen ta in dessa.

En trevlig kvinna kollade upp saken och ringde upp bara en liten stund senare. Jodå, var hennes svar. Hon kunde beställa hem men dessvärre skulle det bli dryga tvåhundra dyrare. Jag som alltid brukar köpa det mesta på internet fick plötsligt för mig att vara lokalpatriot då vi inte kommer ha några butiker kvar om ingen handlar och sade därmed beställ.

Idag blev det lång sovmorgon, men efter lunch gjorde vi så stan och då passade vi på att hämta den nya maskinen. Nu står den redan i skåpet, men ska tas fram redan i morgon eller på söndag. För idag blr det kött med hasselbackspotatis, tzatziki och grillad tomat......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0