Bloggtorka

Det har varit stillastående på bloggen en längre tid nu, beroende på två saker. Det ena  är att vi jobbat långa perioder de sista gångerna (det blr nästan två veckor även denna gång) och att det i arbetsperiod inte händer speciellt mycket.

Det andra är, och som jag tror jag nämnt, att jag blev förkyld under förra arbetsperioden. En envis förkylning som började med hosta och lite feber. Ett par dagar tänkte jag, men nu, snart en och en halv vecka senare har det fortfarande inte gett sig. Jag sitter och sover i sängen och febern rasar och får mig att växla mellan att svettas så det rinner, eller att frysa ända in i märgen. Hostan har för länge sedan slitit sönder min bröstkorg och jag börjar påverkas till humör såväl som i krafter.

Igår sov jag till och från hela eftermiddagen. Jag var sedan vaken ett par timmar för att sedan gå till sängs igen. Hela tiden med förhoppningen att i morgon så.....  Kanske är jag lite bättre idag, jag har i alla fall inte sovit något på ett par timmar. Vi håller tummarna.


En sommarbild från en ö i Tjust/Misterhults skärgård år 2009

Kommentarer
Postat av: Siv

Är det inte dags att uppsöka läkare?

2010-11-05 @ 17:54:39
Postat av: Håkan

Kanske det vänder nu (tror jag efter varje natt). Jag har i alla fall fått sova inatt, även om jag har feber kvar.... Chansar nog utan läkare då de troligen inte kan hjälpa :)

2010-11-06 @ 08:37:15
Postat av: Anonym

Du vet att det finns något som heter antibiotika va? Ibland måste även den starkaste och tuffaste ta hjälp av läkemedel. Otur vore det ju förstås om du drabbats av någon multiresistent bakterie.

2010-11-06 @ 13:25:24
Postat av: Håkan

Jodå, jag har varit hos läkaren. Det var som jag trodde en virusinfektion och därmed behövdes ingen antibiotika. Däremot konstaterade han en bronkit (ÖLI) med massor av tjockt slem i de stora lungvägarna. Det tyckte han jag behövde hjälp med genom inhalationer.



Så nu dricker jag hostmedicin och inhalerar Bricanyl. Blir jag bättre? Knappast, men räknar med att börja jobba till helgen......

2010-11-10 @ 12:01:40
Postat av: Anonym

Du får blåsa pep-flaska också...;)

2010-11-10 @ 16:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0