Ååå så jäkla kallt igen (att jag aldrig lär mig)

I går morse när jag kom hem satt båda katterna vakna och kikade ut genom varsitt fönster. Ovanligt, ja, men det
händer.

Väl inne tog det ett par sekunder innan det gick upp för mig.....

Tusan vad kallt det var! Jag insåg direkt varför. Jag hade lagat mat i vår kraftiga micro och den drar så mycket ström att jag måste prioritera vad jag ska ha av el under den tiden. Igår (som flera gånger förr valde jag alltså att slå av el och kyl) glömde jag det alltså återigen slå på när maten var färdig. Dert var bara det att denna gång var jag inte hemma och märkte att det snabt blev kallare inne.

I stället var det katterna som fick ta smällen denna gången och stackars frysepinnen Minoe som överhuvudtaget inte går ut när det är kallare än noll, hon var nog nära döden. Väl hemma var det minus 5 ute och plus tre inne.

Det blev full fart på elfläkt och värme, men detta tillsammans med fleecefilt, täcke, ullsocker och helt underställ gjode det ändå svårt att hålla kylan borta. Det var jättekallt i sängen trots att vi alla tre tillsammans försökte ligga tätt. Ytterligare ett par raggsocker på kalla fötter gjorde dock att jag somnade till efter klockan 11.

När jag sedan vaknade på eftermiddagen var det 16 grader. Det tar med andra ord förfärligt lång tid att värma upp en helt utkyld vagn. Det ska bli spännande att komma hem inatt och se om vi lyckats bättre med värmen där.

Nu är det långledigt fram till 23 december. Det ser jag fram till och hoppas hinna både lite skridskor och skidor om jag har tur.


Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!

Vi mogen ålder vet du väl att en del lär sig jättefort en del lär sig aldrig,MEN övning ger färdighet.Å du har en lång vinter att öva på.KRAM på er å ha det.

2010-11-18 @ 09:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0