Sovmorgon

Det är inte ofta sängkammarbilder publiceras på bloggen, men idag gör vi ett undantag. Som jag berättat är jag oftast uppe mellan halv sju och halv åtta på morgonen. Sivan, min kamrat, har lite större sömnbehov än jag så medan jag äter frukost och läster tidningarna på internet, får hon fortsätta och snarka.

Minoe vår kattfröken håller vi utestängd när vi är hemma och hon är jättesur för det. Hon är en otroligt sällskapssjuk katta och vill helst ligga på armen hela natten (det är verkligen så, hon ligger på armen med kroppen tätt, tätt intill magen på oss), men eftersom vi sover så pass dåligt då får hon sova någon annanstans. Jag gissar att det är Desmo hon plågar i stället.

Hur som helst. När jag ätit frukost börjar hon trampa runt och pipa. Då vill hon in till Sivan och efter fem minuter är klagandet så högt att det bara är att ge upp. Jag öppnar dörren och släpper in henne och med ett raskt skutt är hon uppe i sängen. Där gissar jag att det bara tar tio sekunder innan hon har bökat sig ner, under täcket och på armen. Sedan sovs det. Jag gissar att både Sivan och hon sover lika gott.


Så blir klockan nio och jag tycker det är dags att sätta fart. Nykokt kaffe och så går jag in och väcker tjejerna. Sivan är nästan alltid snäll och blid, men Minoe, hon låter som ett ilsket får. Määääää, klagar hon. Jag gissar att hon gärna skulle vilja ligga i både en, två och tre timmar till.


Annars har dagen varit massor av arbete. Pappen på taket är lagt. Maten till Norgeperioden är lagad. Vi har storhandlat och det bästa av allt. Jag har haft en riktig vårrengöring av Volvon. Tvätt både inne och ute. Tvättade rutor på insidan. Dammsugen och till sist vaxad och tvättad i motorrummet. Bilen blev åter i nyskick och det är så härligt att ha det gjort. Nu går den till hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0