Mat och snickerier

Så är ännu en ledighetsperiod till enda. Denna gång varade den i 12 dagar och eftersom Sivan inte kan påverka sitt schema själv blir det att jag åker med när hon åker. Det har såhär långt varit ekonomiskt fördelaktigt eftersom jag i stället för att sitta i campingvagnen har haft turen att få extrajobb som i sin tur ger en hel del extrapengar. Vilket alltid är gott att ha för den som gillar att vara på farten.

Perioden har för oss som för så många andra varit varm och skön, även om inte solen varit framme varje dag. Varma kvällar betyder ofta, ett antal gånger per vecka, grillat. Sivan är nästan alltid den som sköter grillen medans jag sköter det andra inne. Dvs potatis, pasta eller vad det nu är som tillbehör.

Varmt, varmt och varmt.... grillad fläskfilé igen

Denna vecka påbörjades uteplatsen på framsidan. Jag vet inte helst hur det gick till men plötsligt hade jag tagit bort den gamla soptunehållaren (ett stort och tungt plåtskåp) och rivit träkonstruktionen runt omkring. Vi hade sedan tidigare pratat om att ta bort det då vi inte längre använder det.

Sivan den sköna är min egen hantverkare ;-)

Nu kom vi igång och det drog en del annat med sig (som det alltid gör). Hur skulle vi göra över ytterdörren. Ett litet tak, eller behålla det befintliga? Det blev en kompromiss genom att vi kortade det till hälften och så får vi se om det fungerar. Nu har vi bytt ut en del virke och lagt ny papp. När vi kommer hem ska plåtskydd kapas till nya mått och efter det ska det läggas nytt golv. Ett trädäck i två etage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0