Grillad potatis

Inte vet jag var allt kommer ifrån när det gäller mat och att finna på nya saker. Häromdagen var det grillafton jag då kom jag på att man säkert kunde grilla både potatis och morötter.

Sagt och gjort...

Potatisen skrubbades och delades på tre delar innan de kokades i ett par minuter. Därefter vändes de i olivolja och grovt salt. Morötterna rördes också runt i samma skål. Därefter lades de på grillen och fick totalt ca tio minuter innan de var färdiga.

Det var gott, riktigt gott och idag gjordes det om igen. Samma förfarande och idag var jag mer med på grillen och vände de oftare. De fick en härlig grillyta och kunde sedan avnjutas tillsammans med majs, kött, sallad och tzatziki.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0