Ahlgrens bilar

Som allitid när vi är i Norge blir det en del godis på kvällarna. Igår var det just Ahgrens bilar och Polly (den svenska chokladgodisen, inte peanöten) som avnjöts.

Bilarna är ett godis som funnits så länge jag kan minnas och märkligt nog tröttnar jag inte på smaken av dom. Eller en del ska väl sägas. För igår när jag smaskade i mig de sista så började jag fundera på vad det egentligen smakar.

Rött brukar vara jordgubb, grönt pistage och vitt vanilj. I alla fall är det sant när det gäller glass (is).

När det kommer till bilar stämmer det troligen inte och om det skulle vara tänkt så har man misslyckats rejält.

Dessutom smakar det ett eller annat om både de röda (alltid varit min favorit) och de gröna, men de vita? Varför finns dom? Vitt är väl ingen riktig färg? Den har heller ingen riktig smak. Eller har den det? Såklart den smakar sött och så men smakar den något mer?

Nog om detta tills nästa gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0