Tala är silver, tiga är guld

Det råder bloggtorka här i Västervik. Det beror på flera saker och det första är min ögonoperation som i lite över en vecka till viss del har begränsat mina möjligheter till aktiviteter. En annan orsak är såklart vintern och all snö. En vanlig vinter brukar det bli både skidor, skridskor och en hel del vandring med tillhörande picnic och grilldagar.

Nu är sedan ett par dagar min  livskamrat och tillika sambo, Sivan tillbaka hemma igen efter sin jobbartur i Norge. Det gör att det blir lite mer fart. Dagen idag är planerad på badhuset. Förmiddagen hade vi tänkta sitta ute på altan och läsa, medan sedan eftermiddagen då det blir skugga ska tillbringas inomhus.


Lyxlunch i solen med ost och kex från en tidigare kväll

Löpningen, eller rättare sagt joggingen är fint igång, men då det i huvudsak är asfalt som gäller att springa på blir det bara ett par gånger per vecka. För övrigt är det annars god mat med vin som gäller.


Sivans önskemiddag, hemkommen från Norge


I morse var det grått och trist, men nu klockan halv tio är det återigen blått och fint ute.

Jag återkommer en annan dag och till dess, ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0