Minoe,. orientalern

Igår kväll var jag inom toaletten en sväng och gjorde vad man brukar göra där (ståendes). Minoe som nästan alltid är med (hon tycks älska att sitta på bänken och titta på oss oavsett vad vi än gör) hoppade som vanligt upp och just som jag stod där och anade fred och ingen fara hoppar katta upp på axeln min. Det är en bit, men hon är så tunn och lätt i kroppen att det nätt och jämt kändes.

Det var bara en halv sekund hon balanserade på axeln innan hon var borta. Jag fattade först inte var hon tog vägen, men insåg sedan att jag bara varit starbana, alternativt mellanlandning för nästa hopp. Det var duschkabinens kant som var målet. Där gick hon ett par varv medan jag gjorde färdigt mitt och varpå hon lyftes ner. Allt gick bra. Inget kiss på golvet och katten lika hel som förut.

Två timmar senare hände samma sak igen. Vi ska se om det går att få på film när Sivan kommer hem.


En höjdglad och nyfiken Orientaler utforskar nya områden

Kommentarer
Postat av: Sivan

Minoe er en kul katt og det er Desmo også. Så nettopp på Desmo på Youtube. Det er ikke lett å være villkatte på denne årstida! Kram fra Norge

2010-03-03 @ 16:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0