Vår bil (eller parkringsidioten)

Vår bil (Volvo v70) tycker vi båda är en jättefin bil på alla sätt. Den är snygg att se på, den är extremt välskött, den går som en klocka och den är väldigt skön att köra.

Vi har nu haft den i ett och ett halvt år och jag måste säga att jag aldrig haft en bil som det ändå varit så mycket saker runt. Jag har varit i ett par gånger och gjort skrapmärken både på baklucka och nedanför passagerardörren. men som om inte det vore nog så är det alla andra också. Bilen är i svart metallic och det verkar som om ala dras som flugor till den.

Eftersom det verkar som om de flesta struntar i om dom slår upp sina bildörrar i någon annans parkerar jag alltid så långt undan alla andra det överhuvudtaget är möjligt. Hjälper då det? Nej då!

För trots detta är det repor, skav och dörrmärken överallt. Jag märkte dessutom en märklig repa på en framskärm som såg ut som om någon stått och dragit något tunnt, fram och tillbaka. Efter mycket funderande kom jag på vad det troligen var. Bilen vår är alltid (när det inte regnar) ren, vilket såklart innebär att någon gärna tar sig friheten att luta sig mot den då man behöver vila lite (eller stå och prata med någon). Har man då en knapp på bakfickan t ex så blir det just ett sådant märke och man står lutad och förflyttar sig ite då och då.

För två veckor sedan var vi till Willys och skulle handla och som vanligt ställde jag mig längst bort från ingången. Det tog ett par och så kom det en gott vuxen dam som skulle in till höger om oss. Väl parkerad insåg hon att det var omöjligt att ta sig ut utan att stöta emot vår bil. Hon körde lite fram och tillbaka och tillslut var hon nöjd. Med minimal dörrspringa kunde hon ta sig ur sin bil samtidigt som hon fick onda ögat av mig).

Det var en dag då det var jättevarmt och jag satt och väntade med öppen dörr då det fläktade lite skönt. Då händer det mest oväntade man kan tro. Någon kommer smygande in med en bil snett bakom vår och så långt ok. Vad som däremot händer därpå var jag helt oförberedd på. Jag ser att det är en svart Audi, något eller några år gammal och bakom ratten sitter en ung kvinna (ca 30 år så allt är relativt). Hon häver sig på signalhornet och tutar två gånger. Jag tittar och fattar först ingenting, men inser sedan att hon vill fram.Jag drar åt mig dörren lite och tror enfaldigt att hon ska rätt igenom för att ställa sig lite längre fram.


Här stod jag ensam när vi kom till butiken, men det varade inte länge

Idiot tänker jag högt. Det visar sig sedan att hon inte alls ska längre fram utan har, av 15-16 lediga platser bestämt att hon ska står just bredvid mig där jag sitter med öppen dörr. Hon parkerar och försvinner hastigt iväg in i butiken. Jag, ja jag sitter kvar och fattar ingenting. Känner irritationen stiga för att till slut gör att jag är riktigt förbannad och inte blir det bättre när jag ser att hennes öparkering är av slaget att jag själv skulle få problem att komma ut.

Jag är mest förbannad över att jag först efteråt reagerade. Jag måste träna mer på att vara psykopat och säga ifrån direkt. Inte gå och vara irriterad länge efteråt utan här och nu när det händer. Säg ifrån!

Tilläggas ska att otursbilen är på verkstad igen. Det är frontrutan som ska bytas för andra gången på ett år. Ständiga stenskott (massor av motorvägsåkande) som ska lagas och nu tyckte glasmannen att det var dags att byta igen. Härmed tar jag försäkringen som gör att man slipper självrisken på 1800 kr.

God middag till dig...

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!

Undrar om det är bara vi med svarta bilar som blir drabbade?Skulle alla bli utsatta som vi, så måste det finnas väldigt många klantskallar som kör bil, eller befinner sig i bilar.Höger bakdörr,,, två långa tryckmärken....Usch Å fy.,

2010-06-30 @ 10:55:05
Postat av: Herr E själv

Kort och gott tror jag det är en kombination av flera saker. Man bryr sig inte om andras ägodelar, man vet inte var man har sin egen bil eller det allra värsta, man är så susete i huvudet att man inte ens märker att kundvagnen rullar emot grannens bil och sedan står och gnider fram och tillbaka medan man lastar ur matkassarna.....

2010-06-30 @ 12:19:36
Postat av: lucke

trevlig blogg :P

2010-06-30 @ 12:29:34
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vet hur det är,min nylackade fina bil blev offer för någon som troligen var avundsjuk på att jag hade en så blank och fin röd bil så denne någon ritade v-en över hela bakluckan!! Som tur var så fick jag den omlackad utan kostnad. Tur man har vänner som kan det där med bilar.Men gissa om jag blev ledsen...

2010-06-30 @ 13:59:02
Postat av: HerrE själv

Ja, det kan jag tro. Idioter som inte kan låta andra människors saker vara ifred.... Så trist!

2010-07-06 @ 12:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0