Nästan färdigt....

Igår fortsatte arbetet utomhus. Vi fann lite blommor på trädgården till halvt pris som jag köpte. Jag gillar halvt pris och det gör inget att de ibland är lite små eller tufsiga. När de väl hamnar i rabatten så växer de sig snart stora och fina (bara de är kraftiga i grunden).


Vi fann små lavendelbuskar i förrgår och Sivan slog till med 26 stycken. Redan hemma så ångrade hon att hon inte köpt fler och därmed hängde vi på låset då de öppnade i går morse. Vi hade tur och det fanns ett antal kvar och därmed blev det 36 stycken till. Nu har vi totalt, med de vi redan har ett åttiotal och därmed har Sivan nästan sin häck klar.


Det är nämligen det nya projektet. Sivan har börjat gräva upp och ta bort staketet runt tomten. Det börjar bli dåligt både här och där och därmed tar vi bort det. Vi var länge i tanken att vi skulle ha en buxbomshäck, men så plötsligt kom Siv på att det var lavendel hon ville ha. Hon har så länge vi varit tillsammans varit glad i lavendel och varje sommar har rabatterna utökats med ett antal. Helt okej för mig.


När solen återkom på framsidan började vi med slutarbetet på den nya altanen. Grunden var lagd och nu skulle den bara justeras i lod. Vi hade funnit en bra modell på internet så arbetet tog jus inte mer än någon timme. Så vidtog arbetet med att lägga själva golvet. Allt gick i stort sett smärtfritt (även om vi ett par gånger var tvugna att stoppa för att tänka) och när vi gav oss för kvällen var det bara ett tiotal plankor kvar att fästa.


Därefter var det dags för mig att påbörja maten. Det blev återigen (det har blivit många gånger den här försommaren) bakad potatis och till det valde vi grillad fläskytterfilé med tomat och standard, halloumi. Till detta gjorde jag kryddsmör av timjan och vitlök. Otroligt gott och vitlöken gjorde att jag var helt svullen i munnen då jag vaknade i morse. Självklart blev det ett glas rödvin till maten.


Kommentarer
Postat av: Siv

Vilken underbr trädgård ni har.....!!!

2010-06-09 @ 10:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0