Mer hemmafix

Här hemma skiner fortsatt solen och det är sommarvärme (i alla fall här uppe, vid vattnet är det ännu betydligt svalare). Under gårdagen fortsatte vi i rabatter med förbättringar och ogräsrens. Sivan fann ett antal sniglar under ett förråd med kantsten och jag fick vara skarprättare och gilljotinera dessa. Det har inte varit så jättemånga av dom ännu, men jag fick ta 13 stycken en kväll. Jag har varit inne på att använda Nemaslug på norskt vis, men eftersom det inte varit tillräckligt många ännu så har jag sparat de kronorna.


Fortfarande finns det ett eller annat tomrum att plantera i

Efter att ha varit på stan igår stoppade vi på Byggmax och köpte impregnerat virke. Vi har tänkt om när det gäller altanen (mest Sivan) och beslutat oss för att behålla hela trädäcket på baksidan tills vidare. Däremot är det tänkt att vi fortsätter med att bygga ut altanen genom att förlänga den med marksten ytterligare 2-3 meter ut. Då kan vi när vi vill fortsätta genom att ta bort träverket och lägga sten in mot huskroppen.



Sivan skruvar fast en regel

Vi har däremot behållt tanken på ett 3*3 meter trädäck på framsidan i anslutning till ingången. Plattorna som låg här är fula och ojämna och därför gör vi om det. Nu räknar vi med att kunna sitta på kvällen och ta ett glas öl, grilla eller bara sitta och njuta kvällssolen samtidigt som vi faktiskt kommer kunna se lite folk (vi gör inte det på baksidan.


Nu ligger allt vågrätt och vi ger oss för kvällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0