Grilltändaren från Plantagen

Igår var en dag fylld med sol och vackert väder. Jag tror inte solen var i moln på hela dagen och därmed passade vi på att fortsatt vara ute. Jag dammsög bilen och därefter åkte vi till Mariebergs trädgård för att köpa lite mer blommor. Det var ett par snygga pelargoner och en clematis som skulle inhandlas. Tyvärr fann vi inget som föll oss i smaken då blommorna var lite trista och priserna lite för höga. Vi tillhör den skara som sällan köper blommor till fullpris.

I stället åkte vi till Blomsterlandet och fann vad vi sökte. En lila pelargon, ett par mörkröda och den rosa clematisen som jag skrev om i går kväll.

Efter det var det lite småplock innan vi tog fram cyklarna för att åka ner till stan igen. Jag behövde en ny klippmaskin och så skulle vi kika på om vi fann några spännande solstolar till framsidan. Vi gjorde det. Ett par ädelträstolar som var alldeles för dyra och därmed gör vi som vanligt.... vi väntar till hösten och köper dom för halva priset.


Väl hemma igen var det dags för kvällsmaten. Siv ville ha myntapotatis och skulle laga det och därmed var jag grillexpert. Vi har sedan flera år slutat med tändvätska utan använder enbart den elektriska grilltändaren vilken jag tycker är en otroligt bra uppfinning. Så när allt var klart drog jag ur kontakten och skulle bara vänta på att det var dags att börja grilla.


Det blev det kort därpå och för att tändaren skulle svalna lade jag den bara mot tröskeln på boden (vilket jag alltid gör) och så skulle jag sprida ut grillkolen i ett jämt lager på grillbotten. När det var gjort var jag tvungen att gå runt grillen för att kunna få tag i handtagen och därmed gjorde jag det som inte skulle ske.

Jag ställde mig på tändaren och omedelbart hör jag hur det fräser i gräset. Jag fattar inte först vad det är utan först då det börjar ryka och kännas, då kopplar hjärnan vad som sker. Jag ropar på Siv att jag behöver hjälp och rusar in och sätter foten under vattenkranen. Sivan kommer och fattar vad som skett och  hämtar därmed en balja med kallt vatten. Där blir jag sittande i över två timmar.

Ont som tusan, men efter ett par timmar blir det bättre. Natten har varit okej och idag är det stelt och lite svidande. Jag har möjligen fått lite små blåsor, men annars är det bara överhuden som fått sig ett brännmärke. Vi får se vad det blir om ett par dagar, men jag tror jag har haft tur och att vatten över en längre tid har gjort sitt till.


Kommentarer
Postat av: Herr E själv

Jag lurar på om det svarta på grilltändaren, längst till vänster är där min fot var placerad. I så fall är det en del av min fot som sitter där :)

2010-06-30 @ 18:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0