Räddare i nöden

Som jag berättade i en tidigare blogg så fann Sivan och jag en katt på ett tak som dessutom verkade ha lite problem att komma ner. Då ingen av oss är människor som sitter och väntar på att gräset ska växa frågade jag om vi skulle ta ner den och Sivans svar var såklart ja.



Sagt och gjort! Jag bjöd Sivan min hand och i en snabb sväng var hon uppe på min axel och gled därifrån runt så hon satt stadigt. Då nådde hon katten och den lät sig villigt lyftas ner och fick övertas av Petra som släppte den lös.



C som stod med sin bror och svägerska berättade att det var massor av folk som stoppade och tog fram sina kameror för att plåta. Det såg som tur var inte vi.



Katta, den fick en klapp och sedan försvann den bort över gågatan. Ut på nya äventyr och kanske nya tak att klättra upp på.

Nu ska vi ta adjö av de unga och sedan fara på stan i duggregnet. Rapport och bilder från konserten igår kommer under dagen...

Ha det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0