Golvläggare Siv

Eftersom tapetseringen till slut blev klar på sovrummet var det så dags för att börja med golvet. Det drar ihop sig då sommarens olika besök börjar stå för dörren. Redan nästa vecka tycks de första komma och det innebär att vi inte längre kan bo på gästrummet.

Jag för min del är lite justerad då  jag har en armbåge som är svullen. Det är en gammal skada från vintern som återigen gjort sig påmind med en rejäl vätskefylld bula av storlek en pingisboll. Jag har varit hos läkare och tömt den en gång, men nu har den således fyllt sig igen.

Läkaren anbefallde vila,ute och därav min arbetsledarfunktion. Jag sitter på plankorna när Sivan sågar och jag kommer med glada tillrop och friska, fräscha idéer då det krånglar. Inte att förakta det heller. Allt gick bra igår och nu är det bara tre rader kvar som vi (jag säger vi) ska lägga till kvällen. Sedan ska vi flytta in igen och det ser jag fram emot då det är betydligt svalare än på övervåningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0