När datorn tar över livet

Klockan närmar sig ett och jag har idag inte hunnit längre än till frukostbordet. I och försig var jag ute och skottade snö. En dryg dm hade fallit och eftersom traktorn var här och plogade så passade jag på att få bort det som låg. Likaså var jag uppe vid garaget och drog ett par meter utanför dörren innan det skulle plogas där.

Det innebär således att jag både är vaskad och klädd. Sen har det däremot inte blivit mycket praktiskt gjort. Jag har som vanligt läst och skrivit ett par mail. Jag har gått igenom de vanliga 8 dagstidningarna och jag har kikat på ett par bloggar som jag följer regelbundet. Då blir det också ett par kommentarer där.

På Västervikstidningen tar debattforumet lite tid. Både att läsa och som så ofta finns det ett eller annat att kommentera. Några artiklar har återigen skrivits och sändits in och då ärjag så nyfiken på att se om de publicerats eller inte. En vet jag kommer under morgondagen så där kan jag med spänning se fram emot en eller annan reaktion. Jag gissar att den politiske redaktören kommer verbalt piska mig, men det får man ta som en man :-)

Jag inser också att jag ännu inte har hunnit titta på Blocket och om det finns några fynd för dagen. Det blir den närmsta kvartens uppgift. Sen är det lunch med potatisgratäng och något gott som ag ännu inte vet vad det är som tillbehör.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0