Premiär för årets första joggingtur

Igår var det blandväder. Det var ok på morgonen för att vid lunch (då vi skulle ner på stan) regna. Som tur var så höll sig temperaturen rätt så högt vilket gjorde att snön fortsatte att försvinna. Det var plusgrader i fredags också och det är nästan lite overkligt att snön som legat nästan meterhögt på gräsmattan plötsligt är nere i halva volymen. Att cykel och gångbanor som varit täckta med snö och is på mindre än ett dygn till stor del är bara.

På eftermiddagen igår kom så solen. Det gjorde att jag gick ut på altan och gav mig på den jättelika snöhögen som ligger utanför köksfönstret. Den äör nog fem gånger fem meter och gott och väl över två på höjden. Det är den samlade snön från bod, tak och trädäck genom vintern. Eftersom jag misstänker att gräset inte kommer torka upp förrän i juli om den får ligga kvar så har jag börjat förflyta den ut i allmänningen. Jag tänker ta ett par kubikmeter om dagen så ska det nog snart vara gjort.

Årets första löptur på asfalterade cykelbanor


Efter detta var det så dags för årets första joggingtur. Det var lite för varmt för skidor så därför valde vi att ta på skorna. Det blir överhuvudtaget för mycket sittande just nu eftersom all snö omöjliggör en god del aktiviteter som vi brukar göra. Som premiärtur blev det ca 3 km och tempot var förvånansvärt högt. Sivan körde på så jag trodde jag skulle bli ifrånsprungen. Det känns faktiskt lite grann i benen idag.

 

Till kvällen blev det tacoröra med rödvin och så såklart tremilen för damer där vi självklart höll på Marit Bjørgen. Inte hjälpte det, men spännande var det. Så följde vi upp det med melodifestival, eller MGP som man säger i Norge. Det var väl rätt hyggliga låtar även om jag inte höll med om de som gick vidare.


Minoe, vår oriental som gillar att sitta på badet och titta på oss

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har flyttat till fel ställe. Jag vill också börja se asfalt! Här har den mildare temperaturen snarare lett till ett lager med is över snön vilket gör det näst in till omöjligt att ens gå ut och gå. jättetråkigt, speciellt som att på tisdag morgon ska jag halka mig upp till skolan på min första föreläsning.



kram

2010-02-28 @ 11:10:42
Postat av: HerrE själv

Det kommer. Här går det vanvettigt fort och om en vecka när Sivan kommer hem kommer det se väldigt annorlunda ut....

2010-02-28 @ 18:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0