OS-mössan

Första gången jag egentligen såg den var när Charlotte Kalla hade vunnit sin guldmedalj. Jag fastnade direkt för den och det tog bara en dag eller två innan jag hade bestämt mig. Jag ville ha en sådan!

Var skulle jag då finna den?

Jag sökte på internet, men var nog lite för tidig eftersom det just inte fanns mer än information om upphovskvinnan. Efter ytterligare ett par dagar så började det dyka upp beskrivningar av den i dagstidningarna. Jättefina, men det var inte den jag ville ha. Jag ville ha en orginal med OS-märke och allt.

På Blocket fanns det någon till salu, men såklart var jag försent ute. Priset steg och det sista jag hörde var att det kostade strax under tusenlappen att ropa in en.

Så öppnade sig en möjlighet. Sivan, min livskamrat hade också fastnat för den och nu visade det sig att Nordea gav bort denna mössa mot att du teckande dig för månadssparande i Olympiafonden. Trehundra kronor i månaden var priset men eftersom jag redan spar i ett antal andra fonder så kände jag inte att jag ville låsa ytterligare pengar. Då gick i stället Sivan in och öppnade ett konto.

300 SEK i månaden och en mössa på köpet. Hon (vi) är alltså exklusiva ägare av en officiell OS-mössa med märke och allt. Den sitter bra på oss båda men jag vill att den bara ska användas när man ska vara extra fin. Exempel på det kan vara bröllop, begravningar, vid kostym alternativt finklänning eller såklart, då vi är i Norge. Speciellt då när jag ska åka till jobbet.

För även om Norge har tagit betydligt fler medaljer än oss i OS så kommer dom inte i närheten av denna mössa.












God kväll från Västervik, ostkustens pärla

Kommentarer
Postat av: P3

Du ser ut som en av dvärgarna i snövit när du skelar med ögonen!!! =P

2010-02-25 @ 11:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0