Bråket är åter hemma i huset

Sent i söndags var Sivan åter i Norge efter en intenSiv vecka i Kina. Vad hon gjort mer exakt, det kommer säkert gå att läsa på hennes blogg. Jag å min tur satte av till Karlstad och dotter klockan åtta i måndags morse. Det var skitväglag och jag hade trott det skulle gå att göra de 33 milen på fyra timmar men nu tog det ytterligare 45 minuter.

Väl framme blev det umgänge med Petra och C. Det var lite snö, men ganska kallt, men trots detta gav vi oss ut på en rejäl promenad. Frampå eftermiddagen begav vi oss ner på stan för att hämta min bråkmakarevän som kom med bussen från Oslo klockan 16. Därefter begav vi oss alla till IKEA för stearinljusinköp, men som vanligt blev det en massa annat också.

Jag hade tänkt att vi skulle äta ute, men Petra hade bestämt att hon ville bjuda på mat hemma. Det var lite spännande eftersom hon är veggis och jag en köttis. Hon hade bestämt att hon skullde bjuda på nötköttsgryta och till det hade hon lagat en toppengod sallad och hasselbackspotatis. Så där fick vi äta oss ordentligt mätta samtidigt som vi pratade om ditten och datten.

C var den som tog disken och efteråt bjöds det på fika med lussebullar och (tycker jag) jättegod mjuk pepparkaka. Jag är verkligen svag för det. Så var klockan snart halv nio och det var dags att bege sig hemåt. Det blev många timmar igen, men vid ett-tiden var vi åter i Västervik och timmen senare låg vi i sängarna våra. Då hade Siv haft presentutdelning (som jag visar vid annat tillfälle).

Tisdagen, ja då var det sovmorgon för oss båda....

Nedan några av Sivs bilder från Kina


Förbjudna staden




Siv på ett krukmakeri bredvid en cloisonne


En liten bit av kinesiska muren som är 600 mil lång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0