Sovtider

Jag har en tid gått i tänkemodus om ny kudde. Jag har halva livet sovit med två, men sedan ett antal år tillbaka endast använt en. Dock en riktigt stor och tjock en. Nu var det dags att tvätta den och då var frågan om det inte var dags att slå till och köpa en ny. Jag har nämligen gått och tittat och klämt på en ergonomisk på Jysk.

Dock är jag lite snål när det gäller vardagliga saker så det har inte blivit mer än att klämma. Nu gjorde jag dock slag i saken och slog till. Ett stycket Wellpu inhandlades och jag har nu sovit på den i fem nätter och måste säga att jag sover riktigt, riktigt gott. Dessutom är den lite bredare så även Sivan får plats på den när hon vill det.

Idag när det bara vräker ner snö (det har säkert kommit 4-5 dm utöver de 4 dm vi har sedan tidigare) passar det kanske bäst att ligga på sängen och se film. Då fungerar kudden även att ställa upp mot väggen. Ett extra plus såklart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0