Hemåt i finväder

Det är jättekallt ute. Jag tror kylan har hållit i sig i över en månad här i Norge. Det är osedvanligt lite snö med ca en dem som sjunkit ihop. Sen kommer det lite grann varje dag, men eftersom det är så kallt blir det inget av det hela. Det är skönt så vi slipper tänka på att skotta så länge vi är här. Det får vi säkert nog av hemma då det varit ytterligare en snöstorm då vi varit här. Jag räknar med att ha en hel del liggande inatt vid tvåtiden då vi räknar med att vara hemma.

I skrivande stund är det minus 20 och tre grader varmare än när jag stod upp i morse. Siv stack till jobbet strax efter klockan 06 och jag har fördrivit min dag med slösurf på internet och en dålig film. Det är två timmar kvar innan jag ska åka och jag borde ha börjat med storstädet för länge sedan.... Men jag ska bara först )


Randsfjorden idag onsdag 29/12 -10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0