Ett oväntat besök i natten

Eftersom min kamrat Sivan är kvar i Norge och jobbar blir det ingen riktig ordning på något här. Det blir sena nätter framför tv:n och egentligen alldeles för tidiga mornar.

Hur som helst så har jag gått en tur i trädgården innan jag gjort mig klar för natten. Det har varit en del sniglar sedan jag kom hem (max fem per varv) och därför har jag tagit en extra tur lite senare. Speciellt vid komposten har jag funnit flera stycken och de avlivas obarmhärtigt med ett snabbt snitt över strupen.

Föresten läste jag i Norge att några forskare hade kommit på att Leopardsnigeln äter den spanska skogssnigeln (den vi kallar mördarsnigel och i Norge Iberiasnigel). Det skulle i så fall innebära att det kommer självregleras enligt forskarna. Den är dessutom inte speciellt intresserad av våra trädgårdsväxter. Jag har dödat massor av dom, men har bestämt att de hädanefter ska få leva så får vi se.

Nåväl, åter till besöket.

Desmo var ute och Minoe gjorde mig sällskap runt på tomten. Snart nog anslöt sig även Desmo och allt var som vanligt. Katterna är nästan alltid med och är nyfikna då vi gör ett eller annat ute. Så kom vi till kortsidan på huset och Minoe beter sig lite märkligt. Hon ställer sig vid blomrabatten och sträcker ut sig. Snusar och blir jättelång, men är inte aggresiv.

Självklart blir jag nyfiken och tar min ficklampa för att se vad det är som gömmer sig där. Döm om min förvåning när jag får se att vi fått nattbesök av en igelkotte. Tyvärr var han lite blyg för katterna och visade bara rumpan. Men nästa gång så, då tar vi en riktig bild...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0