Dålig schemaläggning

Det drar sig mot ny arbetsperiod. Den andra efter avslutad semester, vilket i sig låter mer än vad det är. Jag har med denna period bara haft 9 nätter sedan första veckan i juni och värre kunde man väl ha det. Ska sommaren summeras så tror jag vi måste säga att den har varit fantastisk. Har det varit en vecka med regn sammanlagt så är det inte mer.

Den här veckan som gick började lite trist, men efter tre lite grå, men varma dagar var det återigen sol och blå himmel.


Ett av Sivs betongfat som hon gjort under den gångna veckan

Idag lämnade jag in Saaben på verkstad. Redan klockan sju var jag där, så det blir en lång dag detta. Det var ett krängningshämmarstag som skulle bytas då det klonkat lite i framvagnen sedan en tid. Inte alltför dyrt och därmed tror jag allt är i ordning fram till besiktning nästa friperiod. Det ska bli spännande att se då det är första gången den besiktas av oss. Jag tror vi gjort ett bra köp, medan Sivan är mer skeptisk. Vi får återkomma i frågan.

Annars har dagen så här långt bestått av gräsklippning (jag har gödslat så det växer otroligt fort). matlagning, tvättvik och städning. Vad som återstår nu är bara att packa och vila lite innan jag sticker. Jag hade räknat med att åka i morgon eftermiddag eftersom jag var säker på att jag tagit ett par extra nätter. Som tur är mailade jag chefen  och frågade och då visade det sig att jag ska vara på jobbet i morgon eftermiddag.

Då gör jag så att jag i stället för att åka i gryningen tar lite siesta och sedan åker fram emot kvällen. Har jag tur har katterna gjort sitt och kan slappa hela resan. Jag har dessvärre inga goda erfarenheter av nattresor med katterna då de nästan alltid är mer oroliga och pipiga. Fördelen är att ingen är vaken på campingen inatt och de därmed kan rasta sig rejält innan vi kryper ner för natten.


Så var det Pigge igen. Denna gång borta vid garagen. Vi vet inte var han bor ännu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0