Tiden ilar, tanken vilar

Var tar tiden vägen kan man undra. Fem veckors semester, en veckas sjukskrivning på grund av muskelbristning och så snart en vecka hemma i Västervik. Trots detta knappast ett enda blogginlägg. Vad händer?


På eftermiddagspromenaden fann vi vild mynta i skogen

Ja, till största delen beror det på två faktorer. Den största och första är vackert väder. Nästan var dag i snart tre månader säger vi på morgonen att vi tar det (vad det nu är för viktigt/tråkigt som borde göras) när det blir sämre väder. Det är bara det att det just inte blvit sämre väder. Vi har fortfarande en temperatur över tjugo grader på dagarna här hemma och i trädgården växer det så det knakar både bland gräs och blommor. Den andra orsaken är att jag just nu har svårt att finna en bra tidpunkt att ta mig tid att blogga.


I full blom ännu. Nu i gult, rött och rosa

I går var vi till trädgården igen och köpte ytterligare lite blommor. För än finns det gott om plats kvar i slänten på baksidan och det som ska till denna säsong är lite vintergrönt. Kanske buxbom eller en grön minibarrväxt. Vi får se. Sen håller jag på att samla in alla de frön som jag tänker ska bli fina blommor till nästa år. Daliorna har delats och knippsats sticklingar på och våra fina pelargoner går nu på sista veckorna.


Daliorna växer så man skulle kunna tro de var anabola

I torsdags skedde något kul här hemma. Sivan frågade varför hon alltid skulle diska och mitt svar var omedelbart. För att jag alltid lagar mat och har gjort de senaste fem åren. Vi kan byta sade Sivan då och såklart sade jag visst! Sagt och gjort. Sivan är numera matchef och jag är disk och plockansvarig. Till Sivans stora förtret ska sägas.


Sivan bjöd till kvällsmat

Hon förbannar nämligen sig själv och undrar varför hon inte kan tänka lite mer innan hon öppnar munnen. Hon bönar och ber om att få byta tillbaka, men jag är hård som stål. Det kan nog vara bra att bytas om ibland  och i går fick jag serverat önskemåltid med helstekt fläskfilé, bea och myntapotatis (se inlägg juli 2008). Det gick toppenbra och var precis så gott som jag tänkt mig.

Annars har det varit filmkvällar i det sista. Det har varit triologin om polisen Johan Falk (Noll tolerans, Livvakterna och Den tredje vågen) som vi passat på att titta på. Det eftersom den nya filmen (en av åtta planerade) går på bio och Sivan som inte sett någon kanske tycker det är kul att se från början, även om den första har tio år på nacken.

Kommentarer
Postat av: Siv

Vi började undra var Ni höll hus och om Du var återställd i vaden. Skönt att både se och höra att Ni har det bra. En underbar trädgård helt jämförbar med farmors. Intressant med byte av sysslor men går det inte att turas om dag för dag??? Ha det...

Kram!!

2009-09-06 @ 13:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0