Förbaskade minneskort

Så har det hänt igen. Det hände för Sivan för något halvår senan och nu har det hänt mig. Minneskortet slutar fungera. Det skedde i onsdags när vi var ute och paddlade och den sista biten i kanalen skulle jag ta ett par fina bilder bakåt. Då fick jag se texten där det stod att minneskortet inte fungerade som det skulle.

Väl hemma så stoppade jag in det i datorn och mycket riktigt. Det var samma sak som för Sivan. Datorn kände inte igen det och ville formatera. Det innebär på ren svenska i stort sett att den vill tömma kortet på all information. Hur jag än försökte fick jag inte upp det vilket också innebar att paddlekvällenskvällens foton, Älvsborgs fästning och de kort jag tog i Norge var borta. Kanske ett femtiotal kort allt som allt.

Det var inga oersättliga bilder, men ett foto är alltid ett minne.



Idag åker jag nog och köper ett nytt minneskort. De kostar idag ca 100 kr gigabyten, vilket är väldigt billigt. Det blir bara 2 giga idag med eftersom jag inte vill rymma många hundra bilder på kortet. Då riskerar man bara att få dåliga vanor och bara tömma kortet lite då och då. Då ökar också såklart att det är en massa bilder som försvinner nästa gång kortet pajar.

Annars skulle vi njuta med choklad i förrgår. Den nya milda mintchokladen från Lindt. Du kan tro besvikelsen var stor när det visade sig att dom glömt minten i kakan. Den var bara mörk och stark och inte alls vad vi förväntat. Därför bestämde vi oss att ta med den tillbaka till COOP och byta. Igår kväll när vi satt och tittade på nyheterna fick Sivan se att det inte var chokladkakan som det var fel på, utan oss. Vi hade inte ens köpt mintchokladen.



Så tänk vilken tur! För vad hade de trott om vi lagom sura hade gått in på butiken, hållit upp en Lindt 75% bitter cacao Ecuador och klagat på att mintsmaken inte var som den borde....

Nu sticker vi på tur. Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0