Den dagliga promenaden

Nu är en tredjedel av arbetsveckan gjord. Det går i stilla tempo och vi försöker finna en rytm där saker fungerar. Det har gått sådär med katterna när jag sks sova på dagen, men vi finner lösningar så smångingom. Annars har Norge fått fint väder för första gången på månader. Det innebär att det är nästan 20 grader på dagen.


Daglig tur för fika nere vid Randsfjorden (Desmo fångad i knäet)

Nätterna är däremot kalla och i morse rapporterade morgonpersonalen att det var +2,5 grader. Dessutom berättade de på radion när jag åkte hem att det börjar bitvis bli svårt att ta sig över fjällövergångarna på grund av snöfall. Över 600 meter snöar det för fullt och man rekommenderar vinterdäck.


Desmo finner svanen väldigt intressant. Mat för en vecka, minst

Annars går vi vår dagliga tur runt campingen. Sivan, Desmo och jag, medan Minoe inte har gått att få med. Hon har bara inte fattat vad det är frågan om. Trägen vinner dock och idag fick vi henne med på turen. Det går inte att gå så fort då, men vi kom i alla fall ända ner till vattnet och stolarna där vi satt och tittade på fåglarna och njöt solen.


Så fick vi äntligen Minoe med oss ut på promenad till sjön

Här stoppade vi en halvtimme innan vi tog katterna med oss och gick hem igen. Jag för att sova en stund, Sivan för att åka och tvätta den gamla saaben

.
Hemma intar Desmo och jag varsin säng och sover ett par timmar


Nu håller Sivan på med dynornas knappar. Det blir så snyggt med grått i stället för de hemska husvagnsfärgerna (grönblommigt för vår del) det är i orginal. Bild kommer så småningom. Nu är det dags för mat. Köttfärslåda står på menyn i kväll.

Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0