Rådjur

De sista två dagarna har det varit varierat väder. Vi har blandat inne och uteaktiviteter såsom matlagning, städning, golf och löpning. Sivan har dessutom målat det sista på taket och ett par element.

Jag har också fått tillbaka min deklaration, vilket resulterade i en skuld på 3700 NOK. Trist eftersom jag bara tjänar mindre och mindre men till trots det så får man inte till detta. Jag måste nog själv be om at dom ökar skatten för detta är ganska tist. Fast det är klart att det kunde vara värre. Förra årer resulterade årsinkomsten i en skuld på dryga 20 000 NOK. Det sved.

Vi har sedan sist blivit medlemmar i Lysingsbadets golfklubb, vilket såklart gjort att vi varit ute och tränat en runda varje dag. På banan är det helt stilla. Det brukar finnas en eller ett par personer som är ute, fast igår eftermiddag var vi helt själva. Ja, förutom katten och rådjuren såklart.

Tre dagar i rad har rådjuren nu visat sig på banan. Igår var Sivan så nära som tio meter innan de försvann. Då gick jag 30 meter bort och pratade för fullt medan hon sakta gick närmre och tog bilder.

Vi har också följts av en svart katt ett par dagar. Den är lite skygg, men gillar att gå med på lite avstånd. En annan dag så vi ett gäng fasaner uppe i skogskanten. Det var tillslut tre stycken som gick och pickade i gräset, tämligen obekymrade om oss.


Vi på hål tre medan rådjuren betar på 6:an


De ser sig omkring för att kolla efter spelarna


Ett par vuxna damer är inget att bli störd över


Dagen efter fann jag denna ensamen vid hål 6


Igår var det vid åttan vi fann dessa


Sivan är tillslut på mindre än tio meters avstånd


Då inser de att det är dags att röra på sig. I sakta mak går de sin väg

Kommentarer
Postat av: Siv

Tack för de fina bilderna och för att vi får ta del av Er "vardag" kantad med naturupplevelser. Ni tar verkligen chansen att återhämta Er mellan arbetspassen. Härligt!! Kramar!

2009-10-20 @ 10:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0